Poziom zaawansowania: Stage 2 Pre-Intermediate (800 headwords) A2 KET.
Zakres gramatyczny:
Verb tenses - Present Simple: states, habits, systems and processes (and verbs not used in the continuous form), Present
Continuous: present actions, Past Simple: past events, Past Continuous: parallel past actions, continuous actions interrupted
by the Past Simple tense, Past Simple vs Past Continuous, Future reference: Present Continuous, going to, will, shall, Present Simple, Present Perfect Simple: recent past with just, indefinite past with yet, already, ever, never, unfinished past
with for and since, Present Perfect v Past Simple
Modal verbs - can: ability, requests, permission, can’t: deny possibility, could: ability, requests and suggestions, will future
reference, offers, promises, predictions, would…like: offers, requests, would for desires, preferences, shall: suggestions, offers, plans, should (present and future reference) advice, may (present and future reference) possibility, must: personal
obligation, mustn’t: prohibition, have (got) to: external obligation, need (to)/needn’t for necessity
Verb forms and patterns - Regular and common irregular verbs, Affirmative, negative, interrogative, Imperative: 2nd person and let’s, Passive forms: Present Simple and Past Simple, Short questions (Can you?) and Short answers (No, he doesn’t),
Infinitives (with and without to) after verbs and adjectives, Gerunds (verb + -ing) after prepositions and common verbs, Gerunds (verb + -ing) as subjects and objects is/was/has been able to, to + infi nitive after what/where etc, Question tags:
positive tag following negative statement and vice versa, Common phrasal verbs with nontransparent meanings so do I/ neither do I
Sentence types - Main clause, Sentences with more than two main clauses, Sentences with one main and one subordinate clause, Subordination (in the Present Simple or Present Continuous) after verbs such as: to be sure, to know, to think, to believe, to hope, to say, to tell, Subordination after: because, when, where, if (zero conditionals), Co-ordination: but,
and, or, and then, Zero and first conditional, Defining relative clauses (but not embedded) with: who, which, that, zero pronoun, where, Clauses with wh words, Clauses ending in so, not, Reported speech with to + infinitive Participle clauses
Adjectives/nouns + that clause to for purpose.
Struktura:
Prezentowana historia podzielona jest na rozdziały oraz poprzedzona ilustrowaną prezentacją bohaterów opowieści i dwustronicową sekcją Before You Read Activities zawierającą ćwiczenia wprowadzające czytelnika w tekst książki pod kątem słownictwa i gramatyki.
W lepszym rozumieniu tekstu pomagają glosariusze z tłumaczeniami wybranych słówek umieszczone w dolnej części każdej strony.
Po każdym rozdziale następuje dwustronicowa sekcja After-Reading Activities podsumowująca rozdział pod kątem treści prezentowanej historii, a także gramatyki, słownictwa i poznanych form językowych, a ponadto wspomagająca rozwój umiejętności czytania ze zrozumieniem i skutecznego zapamiętywania.
W końcowej części książki znajduje się czterostronicowa sekcja Focus on prezentująca ciekawe informacje związane z życiem i twórczością Williama Shakespeare'a.
Książkę zamyka sekcja Test yourself sprawdzająca ogólny poziom zrozumienia i zapamiętania przeczytanej historii, oraz poznanych form językowych, a także sekcja Syllabus zawierająca zwięzły opis zamierzeń dydaktycznych realizowanych w książce.