Opinie o Nas
Eduarena - Księgarnia Językowo - Edukacyjna Zarejestruj się lub Zaloguj się
Koszyk
 
 

Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych

W magazynie
SKU
9788375612059
SKU 9788375612059
Wydawnictwo Poltext
Data Wydania 2012
Oprawa Miękka
Ilość stron 216
Nasza cena 37,26 zł Normalna cena 44,90 zł
Produkt w magazynie Wysyłamy w ciągu 24h
Obrazowa forma porozumiewania się ludzi jest bardzo odległa i znana niemal od początku świata. Właściwie nie wiadomo, czy pierwszym narzędziem porozumiewania się było słowo, czy obraz. O początkach obu modeli komunikowania wiemy tyle samo: z okresu przedhistorycznego zachowały się rysunki naskalne z Ziemi Arnhema w północnej Australii, z grot Lascaux w południowej Francji, z Tassili w północnej Algierii, ale za Ewangelią św. Jana powtarzamy: „na początku było Słowo...", które utożsamia się z Bogiem, a więc początkiem świata. Bez słów nie ma komunikacji międzyludzkiej, ale wiemy też, że obraz wspomaga słowo, a nawet urzeczywistnia jego percepcję, słowo natomiast dookreśla obraz. Istotą obrazu jest znak, istotą znaku informacja, która jest zawsze prawdziwa. Bez względu na swą wartość może się stać dla odbiorców symbolem, a nawet ikoną. Obraz jako znak pełni wreszcie określone funkcje (m.in. informacyjną, ekspresywną, impresywną, estetyczną), szczególnie w dziennikarstwie, reklamie i public relations. Zawarte w znaku informacje składają się na sens obrazu w tych trzech dziedzinach komunikowania społecznego. Książka składa się z dwóch części. Pierwsza mówi o wykorzystaniu obrazu w prasie, druga przedstawia wykorzystanie obrazu w mediach elektronicznych. Poszczególne artykuły pokazują, że obraz w dziennikarstwie jest przede wszystkim informacją wizualną i pojmowany jest raczej w kategoriach rzeczywistości, odmiennie niż w reklamie i public relations. Dopełnienie omówionej tu tematyki znajdziemy w tomie Komunikacja wizualna w reklamie, public relations i w prawie, również pod redakcją naukową Kazimierza Wolego-Zmorzyńskiego, Jerzego Snopka i Krzysztofa Gronia. Poruszono w nim kwestie obrazu wywołującego przeżycia estetyczne, nawiązującego do tradycji, w którym układ barw i znaków w sposób szczególny działa na wyobraźnię odbiorcy. Tom ten porządkuje także wiedzę na temat tego, jak prawnie może być wykorzystywany wizerunek w mediach. W serii Akademickie Warsztaty Dziennikarskie ukazują się podręczniki akademickie, książki o charakterze monograficznym i warsztatowym, a także tłumaczenia ważnych zagranicznych publikacji z dziedziny mediów.
Więcej informacji
SKU 9788375612059
Wydawnictwo Poltext
Data Wydania 2012
Oprawa Miękka
Ilość stron 216
Napisz własną recenzję
Napisz opinię o produkcie:Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych
Twoja ocena